Gbitten

segunda-feira, outubro 12, 2009

 

Um backupzinho vez em quando é bom

Nesta nota, a T-Mobile e a Microsoft praticamente não deixam esperança de recuperação dos dados dos clientes no serviço T-Mobile Sidekick. É impressionante como as organizações continuam a não implementar, ou implementam de forma deficiente, controles para mitigação de riscos básicos porem de grande impacto. Neste caso específico, aparentemente faltou gestão de mudança e backup.
DEAR valued T-Mobile Sidekick customers:

T-Mobile and the Sidekick data services provider, Danger, a subsidiary of Microsoft, are reaching out to express our apologies regarding the recent Sidekick data service disruption. We appreciate your patience as Microsoft/Danger continues to work on maintaining platform stability, and restoring all services for our Sidekick customers.

Regrettably, based on Microsoft/Danger’s latest recovery assessment of their systems, we must now inform you that personal information stored on your device – such as contacts, calendar entries, to-do lists or photos – that is no longer on your Sidekick almost certainly has been lost as a result of a server failure at Microsoft/Danger. That said, our teams continue to work around-the-clock in hopes of discovering some way to recover this information. However, the likelihood of a successful outcome is extremely low. As such, we wanted to share this news with you and offer some tips and suggestions to help you rebuild your personal content. You can find these tips at the T-Mobile Sidekick Forums (http://www.t-mobile.com/sidekick ). We encourage you to visit the Forums on a regular basis to access the latest updates as well as FAQs regarding this service disruption.

In addition, we plan to communicate with you on Monday (Oct. 12) the status of the remaining issues caused by the service disruption, including the data recovery efforts and the Download Catalog restoration which we are continuing to resolve. We also will communicate any additional tips or suggestions that may help in restoring your content.

We recognize the magnitude of this inconvenience. Our primary efforts have been focused on restoring our customers’ personal content. We also are considering additional measures for those of you who have lost your content to help reinforce how valuable you are as a T-Mobile customer.

We continue to advise customers to NOT reset their device by removing the battery or letting their battery drain completely, as any personal content that currently resides on your device will be lost.

Once again, T-Mobile and Microsoft/Danger regret any and all inconvenience this matter has caused.
http://www.sidekick.com/

Marcadores: ,






<< Página inicial

Arquivos

Janeiro 2000   Fevereiro 2000   Março 2000   Julho 2005   Agosto 2005   Setembro 2005   Outubro 2005   Novembro 2005   Dezembro 2005   Janeiro 2006   Março 2006   Abril 2006   Maio 2006   Junho 2006   Julho 2006   Agosto 2006   Setembro 2006   Outubro 2006   Novembro 2006   Dezembro 2006   Janeiro 2007   Fevereiro 2007   Abril 2007   Maio 2007   Junho 2007   Julho 2007   Agosto 2007   Setembro 2007   Outubro 2007   Novembro 2007   Janeiro 2008   Fevereiro 2008   Março 2008   Junho 2008   Setembro 2008   Novembro 2008   Dezembro 2008   Junho 2009   Julho 2009   Agosto 2009   Setembro 2009   Outubro 2009   Dezembro 2009   Fevereiro 2010  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Assinar Postagens [Atom]